پرده شید افقی یا سقفی چیست و چه مزایایی دارد؟

پرده شید افقی یا سقفی چیست و چه مزایایی دارد؟ | گروه پرده وراتی

آیا از فضای باز محیط کار یا زندگی خود لذت می‌برید؟ و دوست دارید از این فضای باز استفاده کنید، اما نور یا دید همسایه اذیتتان می‌کند؟ در این مطلب راه حلی ارائه می‌کنیم تا بتوانید نور کافی و دلخواه‌تان را وارد محیط کنید چاره کار استفاده از پرده شید افقی یا سقفی است.

پرده‌های شید نسبت به پرده‌های معمولی محکم‌تر هستند و کمی به کرکره‌ شباهت دارند. این پرده‌ها مانند: سایبان عمل می‌کنند و از ورود نور زیاد جلوگیری خواهند کرد.

انواع پرده شید

پرده شید انواع مختلفی دارد مانند: پرده مات و ساده شاین و اکلیلی بلک اوت و پرده شید پروژکتور. در این میان پرده شید افقی یا سقفی رایج‌تر است و طرفداران بیشتری دارد.

انواع پرده شید | گروه پرده وراتی

پرده شید سقفی یا افقی چیست؟

پرده همیشه یکی از مهم‌ترین وسایل دکوری ساختمان بوده است و در خانه و محل کار استفاده می‌شود. پرده شید افقی یا سقفی نیز یکی از انواع پرده است که امروزه به‌خاطر ویژگی‌های خاصی که دارد زیاد استفاده می‌شود.

اما شید به چه معنا است؟ شید واژه‌ای انگلیسی است و سایه معنا می‌دهد این انتخاب به‌خاطر سایه‌ای است که ایجاد می‌کند.

پرده شید سقفی از یک لایه پارچه تشکیل شده است، حالا ممکن است جنس آن از کتان پلی‌استر و پنبه باشد. پرده شید مانع از این نمی‌شود که روشنایی و نور به داخل بیاید این پرده به‌دلیل ویژگی‌هایی که دارد در انواع دکوراسیون مدرن رسمی و غیر رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امروزه شید از جنس‌های مختلفی درست می‌شود و تنوع و طرح و رنگ آن زیاد است. در نتیجه افراد زیادی به جای پرده‌های سنتی و کلاسیک ترجیح می‌دهند از شید استفاده کنند.

مطلب مرتبط  بهترین پرده فروشی آنلاین | مزایا و ویژگی ها

مزایای پرده شید سقفی چیست؟

پرده شید سقفی مانند هر وسیله دیگری یک سری مزایا دارد که افراد با توجه به این مزایا و نوع نیازشان ترجیح می‌دهند از این نوع پرده استفاده کنند:

پرده شید سقفی | گروه پرده وراتی

 

 

جلوگیری از نور خورشید

در روزهای گرم تابستان ورود نور شدید آفتاب اذیت‌کننده است با نصب پرده شید سقفی می‌توانید نوری مات و کم رمق‌تر را به داخل محیط هدایت کنید. البته زمانی که بخواهید هیچ نوری به داخل نتابد می‌توانید پرده را کلا ببندید. به‌این ترتیب می‌توانید سایه‌ای دل‌نشین در روزهای آفتابی برای خودتان داشته باشید و به آن‌جا پناه ببرید.

جلوگیری از دید همسایگان

داشتن فضا و حریم شخصی در هر خانه‌ای یکی از مهم‌ترین موارد است امروزه به دلیل وجود ساختمان‌های بلند ممکن است فضای خصوصی‌تان در معرض دید همسایگان قرار داشته باشد.

بعضی افراد چنین چیزی را دوست ندارند. بنابراین پرده شید سقفی در این‌جا به کمک می‌آید و می‌تواند مانع دید همسایگان شود.

جلوگیری از ورود حشرات و گرد و غبار

حشرات و گردوغبار دو مورد آزاردهنده هستند. آلودگی هوا و گردوخاک در بعضی مناطق کشور بسیار زیاد است. پس با این پرده‌ها می‌توانید به‌خوبی از ورود حشرات به فضای داخل جلوگیری کنید یا اجازه ندهید گردوغبار روی وسایل خانه و اداره بنشیند.

تنوع طرح و رنگ این پرده‌ ها

امروزه در بازار طرح و رنگ‌های مختلفی از این پرده‌ها موجود است که می‌توانید با توجه به نوع محیط و دکوراسیون خود طرح مورد نظر را انتخاب کنید.

طرح‌های چاپی نیز مورد استقبال عده‌ای قرار گرفته‌اند چون می‌توان هر طرحی را که مدنظر باشد روی پرده چاپ کرد و به اصطلاح کار سفارشی و شخصی‌سازی شده تحویل گرفت.

مطلب مرتبط  علت محبوبیت پرده تیره در دکوراسیون | کاربردها

باز و بسته شدن دستی و اتوماتیک

یکی دیگر از مزایای استفاده از پرده شید سقفی این است که به‌شکل دستی و کنترلی باز و بسته می‌شود برای محیط‌های بزرگ و اداری این فقره می‌تواند مزیتی محسوب شود.

مقاومت در برابر نور خورشید

ماده‌ای که برای ساخت این پرده استفاده می‌شود در برابر نور خورشید و پوسیدگی بسیار مقاوم است و قابلیت شستشو نیز دارد. البته نیازی به شستشوی مداوم آن نیست و با گردگیری ساده می‌توان شید را تمیز کرد.

در ادامه به سایر مزایای نصب شید افقی اشاره خواهیم کرد:

  • در اکثر محیط‌ها قابل استفاده است.
  • برای خانه‌های هوشمند کاربرد دارد.
  • مقاومت خوبی دارد و خیلی راحت تمیز می‌شود.
  • نصب پرده شید بسیار ساده و سریع است.
  • حالت روز و شب دارد.
  • عایقی برای صدا هستند.
  • از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کنند.

مقایسه شید افقی و عمودی

اگر می‌خواهید برای خرید پرده و شید اقدام کنید اول مطمئن شوید که پنجره‌های خانه را به‌خوبی می‌شناسید حالا می‌توانید با خیال راحت انتخاب کنید.

معمولا در خانه‌ها و ادارات دو نوع شید افقی و عمودی استفاده می‌شود که پرده شید افقی نسبت به عمودی رایج‌تر هستند، چون بیشتر به نوار کرکره‌های 1 تا 2 اینچی شباهت دارند. این پرده‌ها برای سایزهای کوچک تا متوسط پنجره در بازار به‌راحتی یافت می‌شوند.

شیدهای عمودی نوارهای بزرگ‌تری دارند از ریل سقفی آویزان می‌شوند و با قرقره باز و بسته می‌شوند. بسیاری از صاحب‌خانه‌ها یا صاحبان کسب‌و‌کار در محیط منزل یا کارشان برای پوشاندن پنجره‌ها یا درهای شیشه‌ای اتوماتیک از شیدهای عمودی استفاده می‌کنند.

بین شیدهای افقی و عمودی تفاوت‌هایی وجود دارد اما هر دو مزایا و معایبی دارند. با دانستن این مزایا و معایب می‌توانید مطمئن شوید اقدام درست را انجام داده‌اید و درست انتخاب کرده‌اید.

مطلب مرتبط  راهنمای قدم به قدم در نصب پرده شید

البته که هر دو نوع شید از ورود نور شدید جلوگیری می‌کنند و کارایی‌های مربوط به خود را دارند. این شیدها هر دو از یک ماده ساخته می‌شوند و نصب آسانی دارند.

مقایسه شید افقی و عمودی | گروه پرده وراتی

سخن پایانی

امروزه پرده‌ها به جز کاربردهای اصلی مانند: کنترل میزان نور، عایقی برای صدا و جلوگیری از اتلاف انرژی به شیک و زیبا بودن محیط نیز کمک می‌کنند. پس طبیعی است که بیش از هر زمان دیگری به آن‌ها توجه شود.

در این مطلب سعی کردیم مواردی مفید در زمینه پرده شید و نوع پرده شید افقی یا سقفی ارائه دهیم تا بیشتر از ویژگی‌ها و کاربرد این وسیله ضروری بدانید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *