بررسی خصوصیات پرده مناسب حیوانات خانگی

پرده مناسب حیوانات خانگی | گروه پرده وراتی

امروزه حیوانات خانگی عضوی جدانشدنی در بسیاری از خانه‌ها هستند. اما در عین حال افرادی که حیوان خانگی دارند گاهی با دغدغه‌هایی برای خرید لوازم خانگی و چیدمان آن مواجه هستند. این موجودات دوست داشتنی شیطنت‌های خاص خودشان را دارند و ممکن است با پنجه‌هایشان موجب آسیب رساندن‌ به پرده شوند. علاوه بر آن ممکن است حس کنجکاوی آن‌ها خطراتی را برایشان به همراه داشته باشد. از جمله مواردی که باید هنگامی که حیوان خانگی دارید در نظر بگیرید، انتخاب پرده مناسب حیوانات خانگی است. احتمالا برای شما نیز این سوال پیش آمده‌ که پرده مناسب حیوانات خانگی کدام است؟

پرده مناسب حیوانات خانگی | گروه پرده وراتی

6 نکته درباره انتخاب پرده مناسب حیوان خانگی

از کیفیت گرفته‌ تا امنیت و شستشوی آسان، مواردی که باید حین خرید پرده مناسب حیوانات خانگی در نظر بگیرید به شرح زیر است:

1. پرده مناسب حیوانات خانگی را بلک اوت انتخاب کنید.

یکی از انواع پرده مناسب حیوانات خانگی پرده بلک اوت است. از جمله دلایلی که پرده بلک اوت را یک انتخاب مناسب برای افرادی که حیوان خانگی دارند می‌سازد ضخامت آن است. بلک اوت‌ها از چند لایه تشکیل شده‌اند که استحکام زیادی را برای این نوع پرده ایجاد کرده است. بنابراین اگر حیوان خانگی شما حین بازیگوشی پنجه‌هایش را به روی این نوع پرده بکشد، آسیبی به آن وارد نشده و پاره نمی‌شود. در نظر داشته باشید، اگر حیوانات خانگی، بخصوص گربه‌ها، وسیله‌ای را برای بازی کردن مناسب نبینند دیگر به سراغ آن نمی‌روند. بنابراین با یکی دوبار پنجه کشیدن روی این نوع پرده متوجه خواهند شد اسباب بازی مورد علاقه‌شان نیست و آن را کنار می‌گذارند.

پرده‌های بلک اوت با ایجاد تاریکی و فضای آرام در خانه به آرامش بیشتر این حیوانات دوست داشتنی نیز کمک خواهند کرد. علاوه بر این‌ها، رنگ‌بندی و جنس مختلف این پرده نیز آن را برای هر نوع دکوراسیونی مناسب می‌سازد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این پرده ها مطلب دیگر ما با عنوان پرده بلک اوت چیست مراجعه کنید.

مطلب مرتبط  روانشناسی رنگ مناسب پرده و اهمیت آن در زندگی و خلق و خوی افراد

2. پرده کوتاه انتخاب کنید.

این نکته بسیار کارساز و مهم است. در حالی که شاید دوست داشته باشید قد پرده‌ی خانه‌تان تا روی زمین کشیده‌ شود، با داشتن‌ حیوان خانگی به شما توصیه می‌کنیم این مساله را کنار بگذارید و به سراغ پرده‌ای کوتاه‌تر، تا زیر قاب پنجره بروید.

مزایایی که پرده‌ی کوتاه برای شما به همراه خواهد داشت این است که حین دویدن و بازی حیوانات خانگی سر راهشان قرار نگرفته‌ و محیطی برای جمع شدن موهای آن‌ها فراهم نمی‌کند. علاوه بر این‌ها، کوتاه بودن پرده موجب می‌شود این حیوانات سراغ بازی کردن‌ و پنجه کشیدن‌ به پرده نروند.

به عنوان مثال، در صورتی که می‌توانید و با دکوراسیون خانه شما هماهنگ است از انواع پرده شید ، کرکره زبرا و یا دابل رول ها استفاده کنید تا فقط نقش پوشاننده‌ی پنجره را ایفا کرده‌ و در دسترس حیوانات قرار نگیرند. این‌ها از انواع پرده مناسب حیوانات خانگی هستند.

پرده شید پرده مناسب حیوان خانگی

3. جنس و رنگ پرده را با دقت انتخاب کنید.

شاید تصورتان از پرده‌ی گران، پرده‌ای مقاوم در برابر همه چیز باشد. اما این درباره‌ی پرده حیوانات خانگی صدق نمی‌کند و در بسیاری از مواقع انتخاب پرده گران‌قیمت همانند مخمل و ابریشم گزینه‌ی مناسبی برای شما نخواهد بود. این نوع پرده‌ها اگرچه چهره‌ای لوکس و شیک به خانه‌ی شما می‌بخشند، اما نسبتا حساس‌تر هستند و در اثر پنجه کشیدن‌ حیوانات خانگی زود آسیب می‌بیند. بنابراین هزینه کردن‌ بابت چنین پرده‌ی گرانی وقتی قرار نیست تا یک هفته نیز سالم بماند، هدر دادن‌ بودجه خواهد بود. توصیه‌ی ما به شما انتخاب پرده‌ی از جنسی معمول‌تر و مقرون به صرفه‌تر است که در صورت نیاز به تعویض، هزینه‌ی هنگفتی را صرف نکرده‌ باشید.

مطلب مرتبط  پرده رومن شید چیست؟ از انتخاب تا شستشو

نکته‌ی دیگری که برای انتخاب پرده مناسب حیوانات خانگی باید در نظر بگیرید رنگ و طرح پرده است. بهتر است پرده‌ی تک رنگ انتخاب نکنید و پرده طرح‌دار را برای خانه خود در نظر بگیرید. چرا که وجود طرح‌های مختلف از دیده‌ شدن‌ ایرادات پرده جلوگیری می‌کند. بنابراین اگر آسیبی به پرده وارد شده‌ باشد در نگاه اول مشخص نخواهد بود و پرده را یک پرده‌ی کهنه و قدیمی نشان نمی‌دهد.

4. پرده‌ها را کنار بزنید.

اگر تمایل داشتید پرده‌ی بلند انتخاب کنید و حیوان خانگیتان دائم با آن مشغول به بازی شد، بهتر است پرده را کنار بزنید و از شید یا انواع پرده کرکره ای برای جلوگیری از ورود نور و حفظ حریم خصوصی استفاده کنید. در این صورت با ترکیب یک لایه پرده‌ی پارچه‌ای و یک لایه پرده‌ی شید می‌توانید ظاهری متفاوت و جذاب برای خانه خود ایجاد کنید و در عین حال از آسیب دیدن‌ و خراب شدن‌ پرده‌ی پارچه‌ای نیز جلوگیری کنید.

با داشتن حیوان خانگی پرده ها را کنار بزنید.

5. از پرده‌های آستردار استفاده کنید.

پرده‌های آستردار یک لایه بیشتر از پرده‌های معمولی دارند که این لایه هم به ضخامت بیشتر پرده کمک می‌کند، هم در صورت بروز مشکل روی لایه‌ی اولی، یعنی پرده، لایه بعدی یعنی آستری پرده ، آن را پوشش داده‌ و مانع دیده‌ شدن‌ سوراخ یا خراشیدگی روی پرده می‌شود. با این کار در عین حال می‌توانید دمای داخل خانه را نیز تا حد زیادی حفظ کنید و از هدر رفتن انرژی جلوگیری کنید.

6. پرده اتوماتیک را مد نظر قرار دهید.

پرده‌های کرکره و شیدها گزینه‌های مناسبی برای خانه‌هایی که حیوان خانگی دارند، هستند. اما در عین حال باید به این نکته توجه کنید که این نوع پرده‌ها توسط یک طناب باریک هدایت می‌شوند که آویزان ماندن آن در کنار پرده حس کنجکاوی این هم‌خانه‌های کوچک و پشمالوی شما را بیدار کرده و موجب می‌شود با یک طناب آویزان مشغول به بازی شوند.

مطلب مرتبط  اصول ست کردن پرده با فرش در دکوراسیون منزل

یا این بند باریک را گره بزنید و در جایی قرار دهید که در دسترس این حیوانات نباشد، یا به طور کلی پرده را به یک پرده اتوماتیک هوشمند تبدیل کنید. که دیگر برای باز و بسته‌ کردن‌ آن نیازی به این طناب نداشته‌ باشید و خطری نیز حیوان خانگی شما را تهدید نکند و یک پرده مناسب حیوانات خانگی داشته باشید. اگر علاقمندید تا در این باره بیشتر بدانید ما در  مطلب دیگرمان با عنوان پرده برقی چیست به شرح این موضوع پراخته ایم.

سخن پایانی

وقتی تصمیم می‌گیرید یک حیوان خانگی بیاورید، باید به تمامی جوانب آن فکر کنید. دکوراسیون خانه و انتخاب پرده مناسب حیوانات خانگی نیز از جمله‌ی این موارد هستند که نیاز به توجه ویژه دارند. وقتی پرده‌ی مناسبی برای خانه خود انتخاب کنید، هم خودتان را از شر تمیز کردن‌ مکرر پرده خلاص می‌کنید، هم حیوان خانگیتان را از آسیب‌های احتمالی از جمله کشیدن‌ پرده یا گیر کردن‌ ناخن در پرده، محفوظ نگه می‌دارید. انتخاب جنس مناسب پرده، ضخامت کافی و رنگ و طرح پرده و هم‌چنین قدی که در هنگام خرید پرده انتخاب می‌کنید، همه به بهبود کیفیت زندگی شما و میهمانان کوچک خانه‌تان کمک خواهد کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *