پرده پانچی چیست و در چه فضاهایی کاربرد دارد؟

پرده پانچی چیست و در چه فضاهایی کاربرد دارد؟ | گروه پرده وراتی

امروزه صنعت پارچه و خیاطی پیشرفت زیادی کرده است و انواع مختلفی از پرده‌ها مثل پانچ، حریر، زبرا و کرکره‌ای به بازار عرضه شده‌اند. پرده‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی دوخته می‌شوند و متناسب با سبک دکوراسیون خانه در انواع مدرن و سلطنتی هستند. یکی مدل‌های محبوب پرده، پرده پانچ است که امروزه برای پرده اتاق خواب و سالن پذیرایی خانه‌ها از آن استفاده می‌کنند. در ادامه مطلب به اینکه پرده پانچی چیست و چه کاربردی در فضاهای مختلف دارد، می‌پردازیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

پرده پانچی چیست؟

پرده های پانچ جزو محبوب‌ترین پرده‌ها بین مشتریان محسوب می‌شوند. این پرده‌ها طرح ساده‌ای دارند که ممکن است در پارچه بعضی از آن‌ها رنگ‌های متنوعی به‌کار رفته باشد. پرده پانچ شده جزو پرده‌های تزئینی است که جلوه بسیار زیباتری به منزل می‌بخشد.

این پرده برای فضاهای مختلفی از خانه مناسب است، به‌همین دلیل جزو اولین گزینه‌هایی قرار می‌گیرد که به ذهن افراد برای دکوراسیون منزلشان می‌رسد.

پرده پانچی چیست؟ | گروه پرده وراتی

مزایا پرده پانچی

قبل از انتخاب هر نوع پرده‌ای بهتر است با مزایای آن آشنا شوید. مزایا پرده پانچی شامل مواردی است که آن‌ها را به گزینه عالی برای فضاهای مختلف خانه تبدیل می‌کند. از جمله:

اقتصادی بودن

پرده پانچی طرح ساده‌ای دارد و در دوخت آن‌ معمولا پیچیدگی زیادی به‌کار نمی‌برند. برخلاف پرده‌های پرچین، پرده‌های پانچ به پارچه کمتری نیاز دارند و دوخت آن‌ها چندان پر زحمت نیست.

در دوخت پرده پانچی می‌توان از پارچه با جنس‌های مختلفی استفاده کرد. با توجه به این ویژگی‌ها، این نوع از پرده‌ها می‌توانند با قیمت مقرون ‌به‌صرفه‌ای در اختیار مشتریان قرار گیرند.

راحتی نصب پرده

این مدل از پرده‌ها ظاهر ساده‌ای دارند، به‌همین دلیل می‌توان آن‌ها را به‌سادگی نصب کرد. همچنین جدا کردن آن‌ها ساده است و بنابراین شستشو پرده پانچی برایتان دشوار نخواهد بود.

تنوع مدل

این نوع پرده از دو بخش پارچه و حلقه تشکیل شده‌ است. در بازار پارچه و حلقه‌های زیادی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در مدل پرده پانچی تنوع ایجاد کنید. این پرده در طرح‌های متنوعی نیز در بازار موجود است، به‌همین دلیل هر فردی با هر سلیقه‌ای می‌تواند از بین طرح‌های موجود انتخاب کند.

مطلب مرتبط  پارچه لینن چیست و استفاده از آن در پرده چه مزایایی دارد؟

ماندگاری بالای طرح‌ها

امروزه با توجه به پیشرفته‌تر شدن دستگاه‌ها، طرح روی این پرده‌ها ماندگاری زیادی دارند. اگر قصد انتخاب پرده پانچی طرح‌دار را برای منزلتان دارید خیالتان راحت باشد.

زیرا هنگام شستشو پرده پارنچی طرح روی آن از بین نخواهد رفت. از طرفی کیفیت پرده‌هایی که پارچه مرغوبی دارند هرگز افت نمی‌کند و همیشه به زیبایی منزل کمک می‌کنند.

کاربرد پرده پانچی

کاربرد پرده پانچی | گروه پرده وراتی

تا اینجا در این مقاله به سوال پرده پانچی چیست پاسخ دادیم. اما یکی دیگر از سوال‌های رایج افراد این است که پرده پانچی در چه فضاهایی کاربرد دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که این نوع پرده‌ها به دلیل تنوع بالایی که دارند، می‌توانند در هر فضایی استفاده شوند. البته این تنوع زیاد ممکن است مشتری را در انتخاب کمی سردرگم کند.

پرده‌های پانچی در اتاق خواب، سالن پذیرایی، آشپزخانه و سایر فضاهای منزل قابل نصب هستند. کاربران باید این نوع پرده را با توجه به طرحی که دارد، برای فضای مورد نظرشان انتخاب کنند.

لازم به ذکر است که دکوراسیون مدرن سازگاری بیشتری با این مدل پرده‌های ساده دارد. اما می‌توانید پرده پانچی طرح‌دار را برای خانه‌ای که دکوراسیون آن به سبک کلاسیک چیده شده است نیز به‌کار ببرید.

این مدل پرده‌ها تا حدی محبوب هستند که حتی می‌توانند در فضاهای عمومی و بزرگ مثل تالار و هتل نیز استفاده شوند.

بهتر است این نوع پرده را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برخی افراد پرده را تنها برای زیباسازی فضا می‌خرند اما در مقابل، گروهی دیگر به کاربرد آن اهمیت می‌دهند و می‌خواهند با استفاده از این وسیله جلوی تابش نور خورشید را به داخل خانه بگیرند.

انتخاب پرده پانچی

پرده پانچی در انواع مختلفی طراحی و دوخته می‌شود، به‌همین دلیل می‌توان آن را با انواع دکوراسیون ست کرد. در ادامه به معرفی انواع این پرده می‌پردازیم.

مطلب مرتبط  بررسی انواع پرده کلاسیک و ویژگی های آن

انتخاب پرده پانچی | گروه پرده وراتی

پرده پانچی سنتی

این پرده برای فضاهای سنتی گزینه بهتری محسوب می‌شود و بیشتر مناسب افرادی است که به خانه‌های قدیمی ایرانی و فضای دلنشین آن‌ها علاقه دارند. این مدل پرده پانچ‌شده فضای آرامش‌بخشی برای خانه ایجاد می‌کند.

پرده پانچ راه راه

پارچه این مدل پرده طرح راه راه دارد و می‌تواند برای خانه‌هایی که دکوراسیون داخلی بسیار ساده و خلوتی دارند، به‌کار رود. به‌عنوان مثال این مدل پرده را می‌توانید برای اتاق خواب‌های کوچک استفاده کنید که خط‌های افقی آن می‌تواند فضای خانه شما را بزرگتر جلوه دهد.

در اتاق خواب‌هایی که سقف کوتاهی دارند، می‌توانید پرده پانچ راه راه عمودی را نصب کنید.

پرده پانچ با طرح گل‌دار

این مدل پرده پارچه‌ای با طرح گل دارد. طرح گل این پرده با رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی در بازار موجود است. اگر می‌خواهید منزلتان حس و حال خاصی و فضایی مشابه با طبیعت زیبا داشته باشد، می‌توانید از این نوع پرده گل گلی در دکوراسیون خود استفاده کنید.

همچنین می‌توانید رنگ گل‌های روی پرده را متناسب با رنگ مبلمان خود انتخاب کنید.

پرده پانچی مدل داماسک

این نوع پرده شامل طرح‌های برگ‌دار و گل‌های فانتزی است. پرده پانچی داماسک را می‌توانید با مبلمان سلطنتی ترکیب کنید تا در خانه خود فضای لوکسی داشته باشید.

پرده پانچ ساده

این نوع پرده هیچ طرحی ندارد و تنها شامل میله و پرده بدون طرح است. با این نوع پرده می‌توانید فضایی مینیمال و ساده ایجاد کنید که امروزه به‌شدت مورد پسند مشتریان است.

این نوع پرده‌ها برای دکوراسیون مدرن گزینه بسیار خوبی هستند. اگر در خانه خود مبلمان راحتی دارید، پرده پانچ می‌تواند ترکیب خوبی برای آن‌ها باشد.

شستشو پرده پانچی

یکی از مزایا پرده پانچی این است که چین کمتری دارد. به‌همین دلیل دیرتر گردوغبار را به خود جذب می‌کند و کثیف می‌شود. اگر پرده پانچی شما گرد و غبار سطحی دارد، می‌توانید آن را بدون جداسازی از میله به ‌کمک جاروبرقی با مکش ضعیف تمیز کنید.

مطلب مرتبط  حلقه فلزی یا حلقه پلاستیکی؟ کدام یک برای پرده پانچی مناسب تر است؟

اگر پرده شما لکه کمرنگی دارد یا به‌تازگی روی آن لک افتاده است، می‌توانید آن را بدون جداسازی و با استفاده از بخارشوی تمیز کنید.

اگر شدت لکه‌ها زیاد است، برای شستشو پرده پانچی باید آن را از میله جدا کنید و ابتدا قسمتی را که لکه دارد با استفاده آب و صابون پاکسازی کنید. پس از این‌که لکه کمرنگ شد، آن را در ماشین لباسشویی قرار دهید.

همچنین می‌توانید کل پرده را در ظرف آب بزرگی که در آن پودر صابون حل شده است، قرار دهید. پس از این‌که پرده مدت کوتاهی در این محلول باقی ماند، آن را شستشو دهید و آبکشی کنید.

باید بدانید که پرده آشپزخانه زودتر و عمیق‌تر کثیف می‌شود، به‌همین دلیل باید برای شستشوی آن دقت بیشتری به خرج دهید. برای خشک کردن پرده آن را در حالتی که کاملا خیس است، پهن کنید تا کمتر چروک شود. در صورت نیاز بهتر است آن را با دمای بسیار کم اتو بکشید.

شستشو پرده پانچی | گروه پرده وراتی

سخن نهایی

هر خانه‌ای برای بهره‌مندی از نور طبیعی حداقل یک پنجره دارد. خانه‌های با نور طبیعی روح و جان می‌گیرند و زیبایی آن‌ها‌ با استفاده از پرده چند برابر می‌شود. خانه بدون پرده برهنه به ‌نظر می‌رسد، حتی اگر سایر وسایل آن تکمیل باشند.

در مطلب بالا در پاسخ به سوال پرده پانچی چیست، گفتیم که یکی از انواع پرده پارچه ای است و معمولا با پارچه ساده به‌فروش می‌رسد. این نوع پرده چین زیادی ندارد، به‌همین دلیل نصب، نگه‌داری و شستشو آن آسان است. پرده پانچی طرح‌دار نیز در بازار موجود است که می‌توانید آن را متناسب با فضای مورد نظرتان انتخاب کنید. معمولا پرده پانچی کمتر دچار گردوغبار می‌شود و روی آن دیرتر لک می‌افتد. شستشو پرده پانچی کار آسانی است و در بیشتر مواقع احتیاجی به جداسازی پرده از میله ندارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *