پرده کرکره فلزی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پرده کرکره فلزی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ | گروه پرده وراتی

دنیای مدرن و گسترده ی پوشش های مختلف برای پنجره این روزها به قدری وسعت گرفته که گاهی ممکن است هنگام انتخاب بین آن ها گم شوید! از طرفی، انتخاب یک پرده مناسب برای پنجره ها نیز بسیار مهم است چرا که نه فقط ظاهر کل اتاق شما را مشخص می‎ کند بلکه به روی دما، حریم خصوصی، و حس و حالی که در فضای کلی اتاق شما ایجاد می شود نیز تاثیرگذار است. یکی از انواع پرده که می توانید انتخاب کنید پرده کرکره فلزی است. در ادامه این مقاله با هر آنچه لازم است درباره کاربرد پرده کرکره فلزی و مزایا و معایب آن بدانید آشنا خواهید شد.

پرده کرکره فلزی چیست؟

پیش از هر چیزی لازم است بدانیم پرده کرکره فلزی چیست و بیشتر با ساختار و جنس آن آشنا شویم. یکی از انواع پرده کرکره ای که محبوبیت و کاربرد فراوانی دارد پرده کرکره فلزی است که اغلب از جنس آلومینیوم ساخته می ‎شود.

این مدل پرده کرکره با استحکامش شناخته شده است. جنس آلومینیومی که برای این مدل پرده استفاده می شود موجب شده که پره کرکره فلزی به راحتی زنگ نزند و در عین مقاومت بالا، قیمت مقرون به صرفه ای نیز داشته باشد.

در بیشتر مواقع، پرده کرکره فلزی به سبک پرده های ونیزی عرضه می شود که به صورت افقی قرار گرفته و باز و بسته شدنشان با بالا و پایین رفتن مشخص می شود.

پرده کرکره فلزی چیست؟ | گروه پرده وراتی

کاربرد پرده کرکره فلزی چیست؟

حال که قرار است بین پرده کرکره فلزی و سایر پرده های کرکره یکی را انتخاب کنید حتما می خواهید بدانید چه ویژگی خاصی در این نوع پرده وجود دارد و به طور کلی با کاربرد پرده کرکره فلزی بیشتر آشنا شوید.

برای این منظور نیز لازم است مزایای پرده کرکره فلزی و معایب آن را به طر جداگانه دسته بندی کنیم تا بهتر بتوانیم جمع بندی کنیم این مدل پرده کرکره مناسب خانه یا محیط کارمان است یا خیر.

مزایای پرده کرکره فلزی

مزایای پرده کرکره فلزی | گروه پرده وراتی

نگهداری آسان

تمیز کردن و شستشوی پرده یکی از دغدغه هایی است که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند. یکی دیگر از مزایای پرده کرکره فلزی که آن را به یک گزینه مناسب برای افرادی که فرصت کافی برای تمیز کردن و مراقبت دائم از پرده های اتاق ندارند تبدیل می کند،

نگهداری آسان آن است. همانطور که به آن اشاره شد، پرده های آلومینیومی دوام بالایی دارند و زود آسیب نمی بینند. علاوه بر اینها، سبک بودن وزنشان نیز یک مزیت محسوب می شود که جداسازی آن و تمیز کردنش را آسان می سازد.

مطلب مرتبط  تفاوت بین پرده شید رول و شید سان اسکرین چیست؟

گردگیری هفتگی و تمیز کردن پرده با دستمال مرطوب برای مراقبت و از بین بردن آلودگی موجود روی این مدل پرده کافیست.

علاوه بر اینها، آلومینیوم فلزی است که زنگ نمی زند پس قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا دستمال کشیدن روی آن موجب آسیب و خراب شدنش نخواهد شد. بنابراین، وقتی پرده کرکره آلومینیومی را نصب می کنید می توانید مطمئن باشید تا مدت طولانی نیازی به تعویض آن بعلت خرابی نخواهید داشت.

همین موجب شده کاربرد پرده کرکره فلزی در آشپزخانه ها بیشتر به چشم بخورد چرا که برخلاف سایر پرده ها، به راحتی می توانید آن را تمیز کنید، نیاز به پرده گران ندارید و نگرانی بابت آسیب دیدن آن نیز نخواهید داشت.

نگهداری آسان پرده کرکره فلزی | گروه پرده وراتی

طراحی متنوع

در نگاه اول به نظر می رسد پرده های کرکره آلومینیومی قرار است پرده های ساده و کسل کننده ای باشند. در حالیکه امروزه این مدل پرده ها نیز در طرح های متنوعی عرضه می شوند که می توان رنگ روی آن را نیز به دلخواه انتخاب کرد.

همچنین عرض پرده های کرکره آلومینیومی نیز دقیقا اندازه پنجره تنظیم می شود. بنابراین سفارشی سازی پرده کرکره فلزی نیز ممکن است و همین موجب شهرت بیشتر این مدل پرده کرکره شده است.  حتی برای پنجره هایی که شکل و فرم متفاوتی دارند و فکر می کنید هیچ پرده ای برای آن پیدا نخواهید کرد هم می توانید به روی پرده آلومینیومی حساب کنید.

قیمت اقتصادی

بدون شک مقرون به صرفه بودن یکی از مهم ترین مزایای پرده کرکره فلزی محسوب می شود چرا که به راحتی می توان آن را با هر بودجه ای سازگار کرد. در حقیقت پرده های کرکره آلومینیومی اقتصادی ترین گزینه موجود در بازار هستند که از نظر قیمتی تقریبا با پرده های شید پلاستیکی و وینیل یکسان هستند.

این پرده ها ظاهر خیلی متفاوتی به محیط نمی بخشند و به همین جهت اغلب برای جاهایی که دکوراسیون خاصی ندارد یا برای انتخاب پرده نیاز به جنس خاصی وجود ندارد استفاده می شوند. با وجود اینکه کاربرد پرده کرکره فلزی بسیار زیاد است اما اغلب از آن برای پرده اتاق پذیرایی استفاده نمی شود.

مطلب مرتبط  پرده رومن چیست؟ | هر آنچه باید قبل از خرید پرده رومن بدانید

با اینحال اگر بودجه کمی دارید و می خواهید ارزانترین پرده موجود در بازار را تهیه کنید، می توانید در بین تنوع زیادی که از این نوع پرده وجود دارد، گزینه ای که با دکوراسیونی ساده و شیک مناسب باشد را پیدا کنید.

بهترین گزینه برای دفاتر اداری

دفاتر اداری معمولا با پنجره های بزرگی طراحی می شوند. دکوری که برای چنین محیط هایی انتخاب می شود یک دکور ساده و رسمی است. هیچ چیز به اندازه پرده کرکره فلزی نمی تواند این فضای آرام، رسمی و شیک را ایجاد کند.

علاوه بر اینها، با توجه به سایر ویژگی هایی که درباره مزایای پرده کرکره فلزی گفته شد، مقرون به صرفه بودن و نگهداری آسان، پرده کرکره آلومینیومی می تواند بهترین گزینه باشد که با یک گردگیری روزمره تمیز شده و با عمر طولانی که دارد هزینه های غیرمنتظره ای که ممکن است برای تعمیر یا شستشوی پرده ها لازم باشد را دیگر نیاز نخواهد داشت.

 پرده کرکره فلزی بهترین گزینه برای دفاتر اداری | گروه پرده وراتی

دوام بالا

پرده های کرکره چوبی بسیار زیبا هستند اما در محیط هایی که مرطوب است دفرمه می شوند. بنابراین با توجه به اینکه در چه محیطی قرار است پرده کرکره را نصب کنید و تا چه حد دوام بالای پرده برایتان مطرح است، می توانید به روی پرده کرکره فلزی حساب کنید.

دوام بالای این نوع پرده ها یکی از مهم ترین مزایای پرده کرکره فلزی محسوب می شود که آن را گزینه مناسبی برای نصب در محیط های مرطوب همانند آشپزخانه و حمام تبدیل می کند.

معایب پرده کرکره فلزی

نمی توان گفت پرده کرکره فلزی هیچ عیب و نقصی ندارد. بنابراین در کنار مزایای آن باید درباره معایب پرده کرکره فلزی نیز پرداخته شود.

معایب پرده کرکره فلزی | گروه پرده وراتی

لوکس نبودن

شاید اولین موردی که می تواند در معایب پرده کرکره فلزی به آن اشاره کرد که احتمالا اولین و مهم ترین دلیل انتخاب نکردن آن محسوب می شود، ظاهر ساده و گاها ارزانقیمت آن است.

اگر بخواهید یک دکوراسیون متفاوت و لوکس داشته باشید نمی توانید به روی این مدل پرده فکر کنید چرا که قرار نیست چنین حسی را در فضای خانه ایجاد کند.

بنابراین، اغلب مواقع این مدل پرده برای جاهایی مناسب است که نیاز به دکوراسیون خاص و متفاوتی ندارد و قیمت بر سایر موارد ارجحیت دارد.

عدم صرفه جویی در مصرف انرژی

در بین پرده هایی که می توانند گرما و سرمای داخل خانه را کنترل کنند، پرده های فلزی چنین ویژگی ندارند و جزو گزینه های بهینه محسوب نمی شوند. با توجه به جنس فلزی که دارند خیلی زود گرم نشده و خیلی زود و راحت هم سرد نمی شوند.

مطلب مرتبط  آموزش نحوه شستشوی پرده های کرکره ای + راه های مراقبت از پرده کرکره ای

بنابراین نمی توان از آن بعنوان یک عایق استفاده کرد چرا که در روزهای سرد زمستان قدرت نگه داشتن گرما یا جلوگیری از ورود سرما به داخل خانه را ندارد. عکس این مساله نیز صدق می کند، یعنی در روزهای گرم نیز از ورود گرما به داخل خانه جلوگیری نمی شود این در حالیست که پرده های بلک اوت می توانند به خوبی چنین کاری را انجام دهند.

بنابراین اگر اولویت شما بهینه سازی مصرف انرژی و کنترل دمای خانه است بهتر است سمت این نوع پرده نروید.

عدم صرفه جویی در مصرف انرژی | گروه پرده وراتی

خطرات احتمالی

یکی از معایب پرده کرکره فلزی برای خانه هایی است که فرزند کوچک دارند. به طور کلی پرده های کرکره با یک طناب باز و بسته می شوند که از کنار پرده آویزان است.  این مساله در برخی مواقع ممکن است موجب کنجکاوی و بازی کردن بچه ها شود که همین مساله ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد.

علاوه بر اینها، با وجود زنگ نزدن این نوع پرده فلزی، جنس آلومینیومی آن نسبتا تیز است و اگر بی دقتی شود حتی ممکن است موجب بریدگی دست شود. بنابراین چه زمانی که کودک کوچک دارید چه زمانیکه از یک حیوان خانگی نگهداری می کنید لازم است به قد پرده توجه کنید و سعی کنید به اندازه ای نباشد که دست یک کودک به آن برسد و با آن بازی کرده و به خود آسیب بزند.

سخن پایانی

با توضیح اینکه کاربرد پرده کرکره فلزی چیست و چه مزایا و معایبی دارد سعی کردیم شما را در انتخاب بین این نوع  از انواع پرده کرکره و سایر پرده های همنام خود راهنمایی کنیم.

با دانستن اینکه یکی از مزایای پرده کرکره فلزی ارزان قیمت بودن آن است و مناسب برای محیط های کاری است و همچنین شناخت معایب پرده کرکره فلزی از جمله بهینه نبودن آن، حال فکر می کنید این پرده انتخاب مناسبی برای شماست؟ می توانید پیش از خرید پرده با مشاورین درباره نیازهایی که دارید صحبت کنید تا راحت تر بتوانید پرده مورد نظرتان را با بودجه ‎ای که دارید انتخاب کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *