راهنمای خرید پرده برقی 2024 | معرفی، کاربرد و مزایا

راهنمای خرید پرده برقی 2024 | معرفی، کاربرد و مزایا

تصور کنید در رختخواب خود دراز کشیده‌اید و از تماشای فیلم روی تبلت خود لذت می‌برید که ناگهان نور شدیدی از پنجره به صفحه نمایش شما می‌تابد. بلند شدن و کشیدن پرده ‌ها دردسر بزرگی است و آرامش شما را به هم می ‌زند. اما چه می‌شود اگر بتوانید با لمس یک دکمه، پرده‌های شما به طور خودکار تنظیم شوند و اتاق به اندازه دلخواه تان خاموش یا روشن شود؟

باید بگوییم که پرده ‌های برقی، همان رویای شما را دست یافتنی ساخته اند و میتوانند این سطح از راحتی را در اختیارتان بگذارند. اما با وجود تنوع زیادی که این محصولات دارند، انتخاب پرده برقی مناسب می‌تواند دلهره‌آور باشد. نگران نباشید! این راهنمای جامع خرید پرده برقی،  مسیر شما را هموار می‌کند و نکات کلیدی که باید قبل از خرید پرده برقی در نظر بگیرید را به شما نشان می‌دهد.

پرده برقی چیست

پرده برقی یا پرده الکتریکی یک نوع پرده است که با استفاده از موتورهای الکتریکی یا سیستم‌های خودکار، قابلیت باز و بسته شدن اتوماتیک را دارد و به عنوان پرده هتلی، مسکونی و پرده اداری از محبوبت خاصی بخورادار شده است.. این نوع پرده‌ها معمولاً از جنس‌های مختلفی مانند پارچه، پلاستیک یا حتی فلز ساخته می‌شوند و می‌توانند با تنوع زیادی از طراحی‌ها و رنگ‌ها آماده شوند.

خرید پرده برقی

عملکرد پرده برقی معمولاً به این صورت است که با استفاده از کنترل‌های الکترونیکی مخصوص، می‌توانید آن را به طور دلخواه باز و بسته کنید. این کنترل‌ها معمولاً شامل کلیدهای دیواری، ریموت کنترل، یا حتی سیستم‌های هوشمند می‌شوند که می‌توانند به شبکه‌های خانه هوشمند متصل شوند و برنامه‌ریزی زمانبندی شده را اجرا کنند.

پرده‌های برقی اغلب در مکان‌هایی که دسترسی به پنجره‌ها محدود است یا برای ایجاد تنظیمات نوری دقیقتر و بهبود حفظ حریم خصوصی استفاده می‌شوند. همچنین، این نوع پرده‌ها معمولاً در ساختمان‌هایی که به دلیل ابعاد بزرگ یا تعداد زیاد پنجره، باز و بسته کردن پرده‌ها به صورت دستی مشکل است، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مزایای خرید پرده برقی را بدانیم

قبل از پرداختن به جزئیات، بیایید مزایای پرده‌های برقی را بررسی کنیم:

  • راحتی:پرده‌های برقی نهایت راحتی را برایتان رقم می زنند. تصور کنید با تنظیم تایمر، پرده‌ها در زمانی که در اتاق حضور ندارید، باز و بسته شوند و به خانه شما ظاهری آرامش بخش دهند.
  • امنیت: پرده‌های برقی میتوانند با سیستم‌های خانه هوشمند، هماهنگ شوند و امنیت را افزایش می‌دهند. این پرده ها امکان کنترل از راه دور و برنامه‌ریزی را فراهم می‌کنند.
  • بهره‌وری انرژی: با خرید پرده‌های برقی دمای اتاق تنظیم می شود و بدین ترتیب، این پرده صرفه ‌جویی در مصرف انرژی کمک می‌کنند. به طوری که در تابستان از ورود نور شدید خورشید و در زمستان از هدر رفتن گرما جلوگیری می‌کنند.
  • زیبایی: انتخاب پرده برقی میتواند ظاهری مدرن و شیک به هر فضایی ببخشد و زیبایی دکوراسیون منزل شما را ارتقا دهد.
مطلب مرتبط  آشنایی با پرده هتلی با آستر و رویی

خرید پرده برقی

پرده برقی مناسب چه فضاهایی است؟

پرده‌های برقی معمولاً برای ایجاد حالت‌های مختلف نوری و حفظ حریم خصوصی در فضاهای مختلف استفاده می‌شوند. این نوع پرده‌ها معمولاً در اتاق‌هایی که نیاز به کنترل نور و یا حفظ حریم خصوصی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از فضاهایی که پرده برقی ممکن است مورد استفاده قرار بگیرد عبارتند از:

  1. اتاق‌های نشیمن (سالن پذیرایی و اتاق نشیمن): برای کنترل نور و حفظ حریم خصوصی در این اتاق‌ها می‌توان از پرده‌های برقی استفاده کرد.
  2. اتاق خواب: برای افرادی که علاقه دارند در اتاق خوابشان نور مناسب و حریم خصوصی داشته باشند، پرده‌های برقی مناسب هستند.
  3. اتاق کار: در اتاق‌های کاری که نور مناسب و حفظ حریم خصوصی مهم است، می‌توان از پرده‌های برقی استفاده کرد.
  4. رستوران‌ها و کافه‌ها: برای ایجاد جلوه‌های نوری متنوع و کنترل حریم خصوصی میان میهمانان، پرده‌های برقی می‌توانند مناسب باشند.
  5. اتاق‌های کنفرانس و جلسات: برای کنترل نور و حفظ حریم خصوصی در این اتاق‌ها نیز پرده‌های برقی می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

به طور کلی، هر جایی که نیاز به کنترل نور و یا حریم خصوصی دارید، می‌توانید از پرده‌های برقی استفاده کنید.

آیا پرده برقی همان پرده هوشمند است؟

خرید پرده برقی- هوشمند

پرده برقی و پرده هوشمند دو نوع پرده متفاوت هستند اما گاهی به اشتباه یک پرده تلقی میشوند. در زیر به تعریف این دو دونه پرده و تفاوت های آن میپردازیم:

  • پرده برقی (Electric Curtains): پرده‌های برقی اغلب به عنوان پرده‌هایی شناخته می‌شوند که با استفاده از برق و سیستم مکانیکی باز و بسته می‌شوند. این نوع پرده‌ها ممکن است با استفاده از کلیدهای دیواری، کنترل از راه دور، یا سیستم‌های هوشمند کنترل شوند. اما در تعریف کلی، ممکن است از پرده‌های برقی برای اشاره به هر نوع پرده‌ای که با استفاده از برق باز و بسته می‌شود، استفاده شود.
  • پرده هوشمند (Smart Curtains): پرده هوشمند یک پرده است که قابلیت اتصال به اینترنت و کنترل هوشمند را دارد. این پرده‌ها معمولاً با استفاده از تکنولوژی‌های مختلف مانند وای فای، بلوتوث، یا حتی پروتکل‌های خاصی که برای خانه‌های هوشمند توسعه داده شده‌اند، به اینترنت متصل می‌شوند. از طریق اپلیکیشن‌های موبایل یا دیگر روش‌های کنترل، می‌توانید این پرده‌ها را به دور از محل و حتی برنامه‌ریزی شده برای باز و بسته شدن در زمان‌های مشخص کنترل کنید. علاوه بر این، برخی از پرده‌های هوشمند قابلیت هایی مانند کنترل صدا (از طریق سیستم‌های صوتی مانند آمازون الکسا یا گوگل هوم) و یا اتصال به سایر دستگاه‌های هوشمند در خانه را نیز دارند.
مطلب مرتبط  پرده رومن شید چیست؟ از انتخاب تا شستشو

پس از نظر تعریف، هر پرده برقی، به معنای کلی، پرده‌ای است که با استفاده از برق باز و بسته می‌شود، اما پرده هوشمند تنها پرده‌ای است که قابلیت اتصال به اینترنت و کنترل هوشمند را دارد.

مهمترین موارد را در زمان خرید پرده برقی بدانید

حال که دل را به دریا زده اید و تصمیم به خرید پرده برقی گرفته اید. باید بگوییم که پیش از هر چیز اندازه پنجره‌‌ها را دقیق بگیرید و به سبک دکوراسیون خانه و هماهنگی پرده با آن توجه کنید، سپس با در نظر گرفتن موارد زیر اقدام به خرید کنید.

نکاتی که باید هنگام خرید پرده برقی به آنها توجه کنید:

 کدام نوع موتور بهتر است؟

دو نوع موتور اصلی در پرده‌های برقی وجود دارد که شاملAC و DC  هستند. موتورهای AC قدرتمندتر هستند و می‌توانند پرده‌های سنگین‌تر را تحمل کنند، اما پر سر و صداتر نیز می‌باشند. موتورهای DC  بی‌صداتر و کم‌مصرف‌تر هستند،  اما امکان دارد که پرده های سنگین را به خوبی جابه جا نکنند و قدرت کافی نداشته باشند.

کنترل پرده برقی

بررسی سیستم کنترل:

در زمان خرید پرده برقی، به نحوه کنترل کردن سیستم توجه کنید.  پرده‌های برقی را می‌توان به روش‌های مختلفی کنترل کرد، از جمله با استفاده از ریموت کنترل، کلید دیواری، برنامه تلفن هوشمند یا حتی دستورات صوتی کنترل کرد. قبل از خرید پرده، به نحوه کنترل آن فکر کنید.

میزان سطح صدا

برخی از پرده‌های برقی می‌توانند به‌خصوص اگر موتور AC داشته باشند، سر و صدای زیادی داشته باشند. اگر  میزان صدا برای شما مهم است، حتماً پرده‌هایی با موتور DC یا ویژگی کاهش صدا را انتخاب کنید.

مطلب مرتبط  آیا پرده عایق صدا واقعا در کاهش سر‌ و صدا کاربرد دارد؟

سطح ویژگی‌های ایمنی:

پرده‌های برقی باید از ایمنی کافی برخوردار باشد تا از آسیب دیدن یا زخمی شدن افراد جلوگیری کنند. این ویژگی‌ها شامل  تحمل بار اضافه،  عدم توقف و گیر کردن  در حین کار باشد.

قیمت پرده برقی

قیمت پرده‌های برقی می‌تواند از حدود 3 میلیون تومان تا 30 میلیون تومان یا بیشتر باشد. قبل از شروع خرید، حتماً بودجه‌ای را جهت خرید برای خودتان تعیین کنید. قیمت این  پرده ها به صورت کلی به عواملی مانند طول ریل پرده و وزن  پرده، طرح، امکانات، جنس پرده، برند تولید کننده و … بستگی دارد.

پرده برقی

خرید بی دردسر پرده را با وراتی تجربه کنید

با تجربه خرید پرده از یک فروشگاه معتبر، می‌توانید زمان و انرژی خود را مدیریت کنید و از جمع‌آوری اطلاعات تا پیدا کردن محصولات مورد نیاز، همه چیز را آسان و سریع انجام دهید. مجموعه وراتی به عنوان یکی از معروف‌ترین برندهای فروش پرده، انواع پرده‌های با کیفیت را ارائه می‌دهد:

با انتخاب مجموعه وراتی، می‌توانید از این انواع پرده‌ها با کیفیت و متنوع بهره‌مند شوید و تجربه خریدی راحت و بی دردسر داشته باشید.

سخن پایانی

آماده هستید تا به خانه خود ظرافت و زیبایی ببخشید؟ اگر تصمیم خودتان را گرفته اید، پیشنهاد می کنیم که تنوع خیره‌کننده پرده‌های برقی را در کالکشن وراتی را از دست ندهید! شما میتوانید از حریرهای کلاسیک تا پرده‌های ضخیم مدرن، طرح‌ها و ویژگی‌هایی را در این مجموعه پیدا کنید. امروز به سایت وراتی سر بزنید و پرده‌های ایده‌آل خودتان را با قیمت مناسب و کیفیت بی نظیر خریداری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *