معرفی 5 پرده مناسب پنجره بزرگ

پرده مناسب پنجره بزرگ | گروه پرده وراتی

انتخاب پرده مناسب پنجره بزرگ بستگی به سلیقه، بودجه و البته شرایط شما دارد. اگر ساکن خانه‌ای اجاره‌ای هستید گزینه‌های پیش و روی شما متفاوت بوده و اگر خودتان صاحب‌خانه بوده یا حتی واحد مسکونی‌تان ویلایی است باز هم باید بر اساس شرایط به سراغ گزینه‌های متفاوت‌تری با آپارتمان بروید.

اگر پنجره‌های عریض و بزرگ دارید ممکن است در پیداکردن پرده‌های عریض با قیمت مناسب با چالش مواجه شده باشید و بدون ازدست‌دادن ذره‌ای از ظرافت به دنبال گزینه‌هایی باشید که قیمت خوبی هم داشته باشند و ظاهرشان تحت‌تأثیر ارزان‌بودنشان قرار نگیرد، به‌خصوص زمانی که سعی می‌کنید پنجره‌های خود را زیبا و مطابق مد روز بپوشانید.

منظور از پنجره‌های بزرگ و پهن، پنجره‌های عریض معمولا با 84 اینچ یا بیشتر است. پنجره‌های عریض و البته بزرگ بسیار موردتوجه قرار می‌گیرند و نور طبیعی زیادی را وارد می‌کنند. حفظ زیبایی بصری پنجره‌های عریض در مورد پرده‌های موجود در بازار و هماهنگی آن‌ها با ظاهر خانه می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. مطمئناً نمی‌خواهید حتی ذره‌ای از آن نور ورودی را از دست بدهید. پرده مناسب هر پنجره بر اساس نیاز مشتری، ابعاد و همین‌طور ارتفاع پنجره و سبک دیزاین خانه انتخاب می‌گردد.

پرده مناسب پنجره بزرگ | گروه پرده وراتی

با پرده‌های مناسب پنجره بزرگ آشنا شوید:

همیشه خرید پرده برای پنجره‌های بزرگ کار سختی است، این که ارتفاع از سطح زمین چقدر باشد، پرده در چه رنگی و بر اساس چه طرحی انتخاب گردد و آیا می‌توان پرده‌های پنجره‌های بزرگ را طبق مد روز و سلیقه نویسندگان وبلاگ‌ها انتخاب کرد؟ از جمله مهم‌ترین سؤالاتی است که در این حوزه مطرح می‌گردد.

با تمامی این تفاسیر و توضیحات اولیه، قصد معرفی چند مورد از بهترین‌ها در رده‌بندی پرده مناسب پنجره بزرگ را خواهیم داشت که علاوه بر زیبایی از نظر حریم خصوصی، ورود و نشت نور هم گزینه‌های مناسبی هستند.

پرده‌های فارم هوس

اگر به دنبال حال و هوای خانه‌های دهه 90 در مزرعه‌های آمریکا هستید، می‌خواهید با انتخاب پرده مناسب، جلوه‌ای ویژه به خانه خود بخصوص از داخل ببخشید، مدل‌های فارم هوس انتخاب خوبی هستند. معمولاً روی آن‌ها از ساتن استفاده شده است. 

می‌توانید بدون استفاده از آستر که یک‌لایه اضافه است آن را نصب کنید یا اگر حریم خصوصی دغدغه‌تان است، قادر هستید که همین لایه آستر را اضافه کنید. علاوه‌برآن، این پرده نسبت به مدل‌های کلاسیک، جذابیت بصری بیشتری دارد. در واقع پرده مناسب برای پنجره بزرگ، باید هم کنترل خوبی روی نور داشته باشد و هم به‌خوبی آن را عبور دهد.

مطلب مرتبط  5 نکته برای داشتن دکوراسیون مونوکروم

پرده‌های شید عمودی شفاف

عمده دغدغه‌ای که افراد حین انتخاب پرده برای خانه و اتاق‌های خود دارند این است که هم قیمت مناسبی داشته باشد و هم شیک و مجلل بودن خود را حفظ کند.

پرده‌های شید یک گزینه همه‌کاره و جذاب هستند که برای هر نوع پنجره‌ای، انتخاب جذاب و فوق‌العاده محسوب می‌شوند. 

پرده کلاسیک برای پنجره بزرگ

پرده مناسب پنجره بزرگ در درجه اول، می‌تواند مدلی کلاسیک باشد که دیزاین ساده‌ای هم دارد. این پرده‌ها البته در ایران به نام پرده پانچ نیز شناخته می‌شوند با تمامی این تفاسیر، اگر برای شما حس لوکس بودن مهم است و اهل دیزاین‌های روستیک هستید پرده کلاسیک برای پنجره بزرگ عالی است.

پرده‌های کلاسیک، پرده‌های پانلی زیبا به سبک گرومیت هستند که به‌صورت سفارشی ساخته شده‌اند تا پنجره‌های شما را با نمای ساحلی منحصربه‌فرد تزئین کنند. در سراسر فضای زندگی خود هماهنگ کنید، با قیمتی که شما (و بودجه شما) دوست دارید. گزینه‌های گرومیت نیکل ساتن یا برنج عرضه می‌شوند. می‌توانید بدون آستر آن را خریداری و اجرا کنید.

پرده‌های پارچه کاری رنگ جواهری

این مدل، از نظر مد و ترکیب رنگ یکی از بهترین گزینه‌های پیش و رو است، با تمامی خصیصه‌هایی که در یک دیزاین لوکس وجود دارد، شما می‌توانید از آن بدون آستر یا با آستر حریم خصوصی استفاده کنید. این پرده‌ها برای اتاق‌های خانه شما  و حتی بزرگتر نشان دادن فضا بهترین گزینه هستند. اگر پرده‌های عریض دارید، تساوی موجود در ترکیب رنگ تیره و روشن دیوارهای خانه شما، یکی از مهم‌ترین خصیصه‌هایی است که دیزاین داخلی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. این پرده‌ها از نظر تنوع رنگی در بازار در دسترس هستند. 

پرده‌های سفارشی و لوکس

جذابیت پرده‌های مخملی و بافت‌دار این است که خیلی سنگین به نظر می‌آیند و می‌توانند حس لوکس و جلال را به خانه بازگردانند. 24-48، 48-86 اینچ و 86-120 اینچ طول‌های مختلف از این محصول است که با مدل‌های روکش‌دار از نیکل ساتن، برنز و… قابل‌انتخاب بوده و از بالا، به مرکزیت به یک پانچ متصل می‌شوند؛ علاوه‌برآن، حلقه‌های همسان نیز روی این محصول قابل‌ارتقا و یا کاهش خواهد بود که این بستگی به طول پرده شما و همین‌طور عرض آن خواهد داشت. اگر می‌خواهید پرده مناسب پنجره بزرگ شما خیلی شیک بماند، می‌توانید روی مدل‌های لوکس و سفارشی حساب کنید.

مطلب مرتبط  چگونه پرده اداری مناسب فضای کار خود را انتخاب کنیم؟

پرده مناسب پنجره بزرگ | گروه پرده وراتی

در خرید پرده برای پنجره بزرگ به چه نکاتی توجه کنیم؟

همیشه خرید یک پرده جدید، دغدغه‌ای مهم در دل افراد ایجاد می‌کند، آیا گزینه‌ای که انتخاب می‌کنند هماهنگ با مد روز است؟ آیا مد روز نسخه متفاوت از تصور آن‌ها پیچیده است؟ تفاوت پرده‌های پنجره بزرگ با پنجره‌های کوچک چیست؟ آیا حساسیت‌های خاصی در دنیای دیزاین و طراحی داخلی وجود دارد که باید به آن‌ها دقت کرد؟

پیش از هر چیزی و در مسیر خرید پرده مناسب هر پنجره، باید به چند فاکتور کلیدی، مهم و اساسی دقت کنید.

1. وظیفه پرده در خانه شما

گزینه‌های زیادی در بازار وجود دارد که فروشندگان نیز به طبع، آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنند. اما دقت کنید که پرده مناسب پنجره بزرگ، به همین راحتی قابل‌انتخاب نیست.

به این فکر کنید که می‌خواهید عملکرد پرده‌هایتان چگونه باشد. برای حفظ حریم خصوصی؟ آیا به آستر نیاز دارید؟ آیا پرده برای فیلتر نور می‌خواهید؟ یا شاید فقط می‌خواهید پرده‌هایتان از نظر بصری و جذابیت‌های ظاهری، عالی به نظر برسند. ما اندازه‌های کاملاً سفارشی پرده را به شما پیشنهاد می‌کنیم که فقط برای پنجره‌های شما با دست‌ساخته شده‌اند و در بازار موجود هستند، با خرید این مدل پرده‌ها، همسان‌سازی دقیق روی سایز را انجام داده و دقیقاً مطمئن می‌شوید که همان چیزی ساخته شده که نیاز دارید.

2. فرم پرده پنجره بزرگ

دقیقاً چه چیزی از یک پرده انتظار دارید؟ می‌خواهید نور را کنترل کنید یا ظاهر برای شما خیلی مهم است! چیزی که باید بدانید این خواهد بود که پنجره‌های بزرگ نقطه کانونی هر خانه به‌حساب می‌آیند و در واقع بخش مهمی از دکوراسیون شما را تشکیل می‌دهند. می‌توانید فرم را بر اساس پیشنهاداتی که در این مقاله به شما معرفی کردیم انتخاب کنید. پرده مناسب هر پنجره، علاوه بر سایز کلی، باید با دیزاین داخلی خانه، رنگ مبلمان، دیوارها، فرش و…نیز هماهنگ باشد.

3. بودجه برای خرید پرده پنجره بزرگ

خرید پرده، میل پرده، حلقه پرده و … می‌تواند هزینه‌های متفاوتی برای شما داشته باشد. بسته به بودجه تعیین شده توسط شما، می‌توانید گزینه‌های مختلفی را در بازار انتخاب کنید. البته مواردی که ما در راهنمای خرید پرده مناسب پنجره بزرگ به شما پیشنهاد کردیم، تمامی این طیف و تنوع را در برمی‌گیرد و می‌توان روی هرکدام از آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کرد.

مطلب مرتبط  انتخاب رنگ سبز در دکوراسیون منزل

4. ارتفاع نصب پرده

قبل از اینکه متر نوار را بیرون بیاورید، تصمیم بگیرید که می‌خواهید پرده‌ها از چه ارتفاعی بالاتر از پنجره شروع شوند. از بالای پنجره (به‌اضافه اینچ به ارتفاع که پرده‌ها از آن آویزان خواهند شد) تا کف را اندازه بگیرید. برای ظاهری سنتی‌تر، با پرده‌ای که کمی روی زمین قرار دارد، باید دو یا سه اینچ دیگر به طول خود اضافه کنید. برای داشتن ظاهری مدرن و شفاف، پانل را هم سطح زمین قرار دهید.

اگر قصد دارید از پرده‌ها برای جلوگیری از نور خورشید استفاده کنید، آن اینچ‌های اضافی در اطراف محیط قاب پنجره شما نیز به جلوگیری از هرگونه نور کمک می‌کند.

همچنین برای نصب چوب پرده به سقف حتما این مقاله رو مطالعه کنید

5. روش شستشوی پرده مهم است

دقت کنید که تمامی پرده‌ها را نمی‌توانید با ماشین بشویید و شرایط نگه‌داری سخت و پیچیده‌ای دارند؛ ازاین‌رو حتماً به این مقوله در حین انتخاب پرده مناسب هر پنجره دقت کنید. طرح و رنگ‌های خاص اگرچه جذاب هستند اما در درازمدت و برای شستشو پیش از ورود به سال نو، می‌توانند مشکلات زیادی برای شما ایجاد کنند. ضمن این که این موضوع روی قیمت و هزینه خرید پرده مناسب پنجره بزرگ نیز تأثیر می‌گذارد که باید نسبت به آن حساس باشید.

پرده مناسب پنجره بزرگ | گروه پرده وراتی

سخن پایانی

همیشه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانم‌ها و خانواده‌ها پس از خرید یا ورود به یک ملک جدید، انتخاب و خرید پرده مدرن و هماهنگ با ابعاد پنجره‌ها است. گاهی پنجره‌ها به شکلی جذاب خیلی بزرگ و عریض طراحی می‌شوند که یک مشکل مهم دارند و آن هم این است که خرید پرده مناسب پنجره بزرگ خیلی سخت می‌شود.

در این مقاله به بررسی و معرفی چند گزینه به‌عنوان پرده مناسب پنجره بزرگ پرداختیم که در بازار ایران هم موجود هستند و محبوبیت زیادی دارند. مزیت تمامی گزینه‌های ذکر شده این است که می‌توان از آن‌ها در واحدهای آپارتمانی، از کوچک تا بزرگ، در خانه‌های ویلایی و مدرن استفاده کرد. در واقع اگر می‌خواهید نشت نور را حفظ کرده و در مقابل، اگر نیاز بود حریم خصوصی‌تان را تا حد زیادی کنترل کنید، پرده‌های مناسب پنجره بزرگ با تنوعی وسیع در بازار موجود هستند که امکان خرید آن‌ها و سفارشی‌سازی بر اساس طول، عرض و ارتفاع موردنیاز را خواهید داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *